اگر صاحب کوییک هستی، احتمالاً این تجربه را داشتی: یک روز صبح در را باز میکنی، سوار میشوی، یک نگاه به شیشه جلو میاندازی و یک ترک باریک اما ترسناک گوشه شیشه میبینی. شاید هم شب قبل هیچ ضربهای نخورده و هیچ اتفاق خاصی نیفتاده، اما صبح با یک ترک ریز یا حتی یک ترک نیمدایرهای روبهرو میشوی.
این دقیقا همان نقطهای است که خیلیها با خودشان فکر میکنند: «چطور ممکنه؟ اصلاً چرا شیشه کوییک اینقدر حساسه؟ یعنی باید الان برم دنبال خرید شیشه کوییک و هزینه جدید؟
بگذار همین اول خیالت را راحت کنم:
شیشه جلو کوییک (و خیلی از خودروهای جدید داخلی) در برابر تغییرات دمایی، فشارهای بدنه، و ضربههای کوچک بسیار واکنشپذیر هستند. این چیزی نیست که فقط برای تو اتفاق بیفتد؛ یکی از بیشترین سرچها در اینترنت همین کلمه است:دلایل ترکخوردن شیشه کوییک.
وقتی شیشه ماشین میشکند، اولین چیزی که ذهن هر رانندهای را مشغول میکند این است که «خب حالا باید برم شیشه بگیرم… ولی کدوم؟ قیمتش چقدره؟ از کجا بدونم اشتباه نمیکنم؟». اگر مالک پراید هستی چه مدل ۱۳۱، چه ۱۳۲ و چه ۱۱۱ احتمالاً همین سؤالها به ذهنت رسیده. خیلی از رانندهها فکر میکنند شیشه همه مدلهای پراید مثل هم است، اما وقتی پای خرید شیشه پراید وسط میآید، تازه میفهمند که هر مدل شیشه مخصوص خودش را دارد. اشتباه انتخاب کردن هم یعنی دوباره کاری، هزینه بیشتر، و حتی خراب شدن تنظیمات بدنه.
در همین مقدمه، بگذار یک نکته ساده اما مهم را بگویم: شیشه پراید ۱۳۱، ۱۳۲ و ۱۱۱ از نظر ابعاد، قوس، فرم شاسی و جایگیری روی بدنه با هم تفاوت دارند. حتی اختلاف ۱ سانتیمتر، در شیشه مثل فاجعه است؛ چون یا شیشه جا نمیرود، یا آببندی خراب میشود، یا موقع رانندگی صدای باد توی کابین میپیچد.
آینه بغل یکی از قطعات حیاتی در هر خودرو است؛ قطعهای که نهتنها برای زیبایی بدنه اهمیت دارد، بلکه نقش مهمی در ایمنی رانندگی ایفا میکند. با توجه به رشد بازار خودرو در ایران و ورود گسترده مدلهای وارداتی، انتخاب آینه بغل مناسب به دغدغه بسیاری از رانندگان و تعمیرکاران تبدیل شده است.
در این مقاله بهصورت جامع بررسی میکنیم که آینه بغل خودروهای وارداتی چه تفاوتهایی با نمونههای تولید داخل دارند، از نظر کیفیت ساخت، امکانات، دوام، و البته قیمت چه وضعیتی دارند، و در نهایت کدام گزینه انتخاب بهتری است.
سانروف یکی از جذابترین امکانات خودروهای برلیانس است که علاوه بر زیبایی ظاهری، حس آزادگی و لذت رانندگی را دوچندان میکند. با این حال، عملکرد درست آن کاملاً وابسته به سلامت قطعات اصلی و اورجینال است. بسیاری از مالکان برلیانس پس از چند سال استفاده، با مشکلاتی مانند گیر کردن شیشه، خرابی موتور یا اختلال در عملکرد دکمهها مواجه میشوند و هنگام تعمیر یا تعویض قطعات، با سؤال بزرگ روبهرو هستند:
سانروف H30 کراس به عنوان یک ویژگی جذاب در این خودرو، میتواند تجربه رانندگی را به طور چشمگیری بهبود بخشد. با این حال، این سیستم مکانیکی و برقی پیچیده ممکن است در طول زمان با مشکلاتی مواجه شود که نیاز به تعمیرات تخصصی دارند. در این مقاله، به بررسی شایعترین مشکلات مکانیکی و برقی سانروف H30 کراس و روشهای تعمیر و پیشگیری از آنها پرداخته میشود.